Nyheter

Butiken Upphör 6 Jan
Som många av er redan vet så kommer vår fysiska butik på Gamla Brogatan 13 att upphöra efter den 6 Januari 2019.
Vi har under våra snart 85 år delat många fantastiska minnen med er kunder och entusiaster och det är med stor sorg vi känner att vi inte kan driva vår fysiska butik vidare. Vi har sedan starten 1934 sett den stora glädje som hobbyn har gett både oss samt våra kunder och vi vet att alla våra förfäder varit extremt tacksamma för möjligheten att driva detta företag. Vi vill skicka ett stort tack till er alla som bidragit till vår långa historia inom hobbyn och all den glädje ni har spridit. Den 5 Januari har vi öppet för sista gången och kommer då bjuda på fika till alla kunder som har vägarna förbi och ge oss chansen att ta farväl.

Vi har under flera år sett att det tuffa affärsklimatet slagit hårt mot Hobbybranschen i stort och som vi sett senaste dagarna har det även drabbat leksaksbranschen. Vi har sedan den påtvingade flytten från Regeringsgatan ,där vi var baserade i över 40 år, sett en nedåtgående trend som nu blivit alldeles för märkbar. Vi kommer dock att driva vidare vår webbshop och lägga resurser på att förbättra och utveckla den.
Har ni giltiga presentkort kommer dessa att kunna användas på vår webbshop men ni måste då registrera ett konto samt mail oss på kontaktaoss@wentzels.se så får vi stämma av mot våra listor samt lägga in summan på ert kundkonto.

Bästa Hälsningar

Stefan och Mikael Wentzel
#1
Joel Eriksson
Vilka tråkiga nyheter! Wentzels på Regeringsgatan var mitt vattenhål för kreativ inspiration under hela 80-talet. Även om jag kanske inte hade råd att köpa de fantastiska modellerna så åkte jag och mina kompisar från Bredäng till Gallerian och gick och suktade och fascinerades av de mästerligt utförda modellerna och dioramorna som stod i montrarna. Stort tack för all den inspirationen, och nu med ett återuppväckt intresse för modellbygge så ska jag såklart stödja er.
2019-01-03 @ 23:41:27
URL:
#2
Christer Hillborg
kommer ni driva det via nåtet istället för fysisk affär eller hur ska ni göra
2019-01-04 @ 01:23:17
URL:
#3
Johan Forsgren
Trist, jag som väntat på att min son skulle bli gammal nog för att ta med och visa mitt gamla intresse... Och hade tänkt göra det till våren.
2019-01-10 @ 10:13:48
URL:
#4
Mikael Wentzel
Hej Christer, webbshopen kommer att drivas vidare och förhoppningsvis kan vi utöka det utbud vi har idag.
2019-01-17 @ 13:35:22
URL:
#5
Lars-Åke Karlsson
En sorgens dag!
En instutition går i graven. Har själv praktiserat hos er 1968
då butiken låg i hörnet av Klara norra kyrkogata och Mäster Samuelsgatan.
Sista dagen på min praktik fick jag välja något från lagret som ''lön''
för veckan! Det blev en Auster Autocrat från Sigurd Isaksson!
Lycka till grabbar!
Jag hänger på på nätet.

Med vänlig hälsning
Lars-Åke Karlsson
2019-01-18 @ 17:00:23
URL:
#6
Leif Larsson
Är även e handeln nedlagd ?
Ni svara inte på mail ?
2019-01-19 @ 14:03:29
URL:
#7
Cecilia Brade
Jag har samma fråga som Leif dvs är e handel nedlagd? Har mejlat vid er vid 2 tillfällen efter årsskiftet men inte fått något svar.

2019-01-23 @ 20:46:25
URL:
#8
Wentzels Hobby
Leif och Cecilia, E handeln är kvar.
Har varit lite problem med mail-servern när vi har avvecklat butiken, men det skall fungera nu. Ni kan nå mig annars på wentzelshobby@live.se
2019-01-25 @ 09:58:33
URL:
#9
Wentzels Hobby
Leif och Cecilia, E handeln är kvar.
Har varit lite problem med mail-servern när vi har avvecklat butiken, men det skall fungera nu. Ni kan nå mig annars på wentzelshobby@live.se
2019-01-25 @ 10:17:15
URL:
#10
Wentzels Hobby
Leif och Cecilia, E handeln är kvar.
Har varit lite problem med mail-servern när vi har avvecklat butiken, men det skall fungera nu. Ni kan nå mig annars på wentzelshobby@live.se
2019-01-25 @ 11:54:49
URL:
#11
Wentzels Hobby
Leif och Cecilia, E handeln är kvar.
Har varit lite problem med mail-servern när vi har avvecklat butiken, men det skall fungera nu. Ni kan nå mig annars på wentzelshobby@live.se
2019-01-25 @ 13:00:05
URL:
#12
Göran Josephzohn
Hej!
Kan bara instämma med det tidigare inlägget, en sorgens dag och en oerhört tråkig utveckling att eran fysiska butik inte gick att driva vidare. Jag kan bara tacka er för ert trevliga bemötande, som jag fick i butiken under mina år som modellbyggande konstnär ...
2019-01-26 @ 19:41:39
URL:
#13
Anders
Mkt tråkigt. Butiken har varit en del av mitt 43 åriga liv. När jag byggde som mest som tonåring i mitten av 90-talet så fick jag en figur utställd i en av montrarna. Det var som att vinna VM-guld:)..byggandet minskade efter detta men jag har alltid kikat in genom åren och drömt mig bort...
Hoppas webbutiken går bra! Tack för all glädje...
2019-02-04 @ 21:39:13
URL:
#14
Calle
Väldigt synd. Var förbi idag för att köpa några saker och såg då att butiken stängt. Önskar er lycka till med e-handeln och jag ser fram mot att köpa hos er den vägen istället!
2019-02-13 @ 21:16:47
URL:
#15
Jonas Johansson
Mycket tråkigt.
Blev varse detta i helgen då jag besökte Stockholm. En klump i magen och många tankar om den framtida existensen av vår hobby.
Som modellflygare/byggare hade man önskat att denna institution funnits kvar i den ''fysiska världen''.
Såg fram emot att köpa den årliga Guillows modellen vid besöket i helgen, något jag minns mej själv göra första gången med min far för 30 år. Men så blev det ju nu inte!
Min förhoppning är att er Webshop går bra!

/Jonas
2019-02-14 @ 12:37:43
URL:
#16
Jonas Johansson
Mycket tråkigt.
Blev varse detta i helgen då jag besökte Stockholm. En klump i magen och många tankar om den framtida existensen av vår hobby.
Som modellflygare/byggare hade man önskat att denna institution funnits kvar i den ''fysiska världen''.
Såg fram emot att köpa den årliga Guillows modellen vid besöket i helgen, något jag minns mej själv göra första gången med min far för 30 år. Men så blev det ju nu inte!
Min förhoppning är att er Webshop går bra!

/Jonas
2019-02-14 @ 12:37:54
URL:
#17
Magnus Nordin
Jättetråkigt att höra att ni stänger butiken. Precis när barndomshobbyn har vaknat till liv. Besöken inne i stan var kompletta utan ett besök i butiken.
2019-02-14 @ 17:35:21
URL:
#18
Markus Larsson
Oerhört tråkigt att höra. Jag hann tyvärr inte besöka den nya lokalen men butiken på Regeringsgatan besökte jag regelbundet och den var onekligen en central plats under större delen av min uppväxt. Lycka till med webbutiken och jag håller tummarna för att ni får utrymme för att öppna upp en ny butik i framtiden.
Tack för alla fina minnen!
2019-02-20 @ 11:17:00
#19
Anders
Riktigt tråkigt att höra men omställning till nätförsäljning troligen nödvändig på sikt ändå, tills trenden eventuellt vänder igen (inte omöjligt). Inte heller jag hann besöka nya lokalen tyvärr. Anders
2019-03-05 @ 10:06:51
URL:
#20
Albert Ellestad
Tråkigt att höra, jag klandrar mig själv. Jag har ju säkert handlat hos er sedan man var 12, vilket skulle bli 40 år men så flytta man från Stockholm och som det blev nu handlade man ju bara vartannat år. Jag hade knappt fattat att ni flyttade från Gallerian. Sorry.
2019-03-12 @ 12:01:50
URL:
#21
Claes T
Sorgligt. Jag styrde stegen mot Gamla Brogatan igår, men möttes av det dystra beskedet och en låst dörr. Jag började handla hos er i mitten av femtiotalet, då affären låg på Apelbergsgatan (och vi flög linstyrt - först Getingen med Webra Record 1,5 cc; senare bl.a. Mustang med ED Racer 2,5 cc - på gräsmattan vid Sjöhistoriska muséet), och har fortfarande en ganska nött Katalog A från 1957 i bokhyllan. Sic transit gloria mundi. Ungdomen har väl andra intressen idag: WoW, Halo, GTA ... Nå, tack för den tid som varit - och låt oss hoppas att nätförsäljningen kommer att fungera.
2019-03-12 @ 16:33:22
URL:
Namn:
E-postadress (publiceras ej):
URL/bloggadress: